powrót

Jesteś tutaj: Strona główna \ Artykuły \ Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować

Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować

09:22 23-12-2013

Dla kogo: Nauczyciele

Kategoria: Recenzje

Wprowadzany obecnie do szkół system pomocy psychologiczno-pedagogicznej w praktyce nakłada na dyrektorów szkół i nauczycieli obowiązek diagnozowania i planowania wsparcia dla ucznia szczególnie uzdolnionego.

Z tym nadal w polskiej szkole nie jest dobrze. Trawestując słowa Agnieszki Osieckiej moŜna powiedzieć, że w ślad za uczniem zdolnym idzie piosnka – „jak jest naprawdę zdolny, to sobie da radę”. Dla wielu pedagogów praca z uczniem uzdolnionym, więc trudnym i wymagającym, nadal stanowi poważny problem.
Naprzeciw zapotrzebowaniu nauczycieli i pedagogów w tym zakresie wyszła prof. Wiesława Limont, wydając parę miesięcy temu książkę „Uczeń zdolny”. Wiesława Limont uchodzi za niekwestionowany autorytet w pedagogice zdolności. Jest kierownikiem Zakładu Edukacji Artystycznej w Instytucie Artystycznym oraz pracownikiem naukowym Wydziału Sztuk
Pięknych UMK. Publikacja zawiera niezbędne definicje i typologie, przegląd koncepcji zdolności, a także konkretne metody ich identyfikacji oraz poleca sprawdzone naukowo koncepcje kształcenia uczniów uzdolnionych wraz z przykładami realizowanych programów edukacyjnych dedykowanych właśnie uzdolnionym. Ważnym elementem książki sąwskazówki do pracy dydaktycznej i terapeutycznej z uczniem uzdolnionym, który jednocześnie ma problemy w uczeniu się lub słabą motywację do osiągania celów stawianych przed nim w edukacji szkolnej. Jest to lektura obowiązkowa, dla tych wszystkich, którzy chcą profesjonalnie wspierać najzdolniejszych swoich uczniów oraz planowo i systematycznie
uaktywniać ich potencjał.

Recenzja książki: Wiesławy Limont, Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2010.

Zapraszamy do dyskusji na temat artykułu na naszym facebooku


Dodaj komentarz

Nie możesz pisać komentarzy zanim się nie zalogujesz.. Logowanie tutaj.

Komentarze

Nikt nie skomentował jeszcze tej strony

Subskrybuj komentarze przez RSS na tej stronie | RSS dla wszystkich komentarzy

Zadaj pytanie

x

Zapisz się na newsletter

x