
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego
Dla kogo: Nauczyciele
Kategoria: Awans zawodowy , Prawo oświatowe , Rozwój osobisty
Kolejna część cyklu o awansie zawodowym nauczyciela – tym razem nauczyciela mianowanego.
W cyklu ukazały się już: harmonogram rozwoju zawodowego, plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty i kontraktowego oraz artykuł opisujący proces rozwoju zawodowego nauczycieli.
Wymogi rozporządzenia |
Zaplanowane zadania do wykonania |
Uwagi o realizacji zadania |
|
§8 ust. 1 pkt 1 |
Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy |
|
|
§8 ust. 1 pkt 2 |
Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły |
|
|
§8 ust. 1 pkt 3 |
Pogłębianie wiedzy i umiejętności służące własnemu rozwojowi, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego – z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły |
|
|
§8 ust. 1 pkt 3 |
Pogłębianie wiedzy i umiejętności służące podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego – z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły |
|
|
§8 ust. 2 pkt 1 |
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły |
|
|
§8 ust. 2 pkt 2 |
wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej |
|
|
§8 ust. 2 pkt 3 |
Nabycie umiejętności dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami |
|
|
§8 ust. 2 pkt 3 |
Przeprowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych |
|
|
§8 ust. 2 pkt 3 |
Prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć |
|
|
§8 ust. 2 pkt 5 |
Nabycie umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły |
|
|
§8 ust. 2 pkt 4a |
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich |
|
Trzy z poniższych sześciu zadań |
§8 ust. 2 pkt 4b |
Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej |
|
|
§8 ust. 2 pkt 4c |
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych |
|
|
§8 ust. 2 pkt 4d |
Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych – uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym |
|
|
§8 ust. 2 pkt 4e |
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami |
|
|
§8 ust. 2 pkt 4f |
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej |
|
|
Zapraszamy do dyskusji na temat artykułu na naszym facebooku
-
Inne artykuły autora
Dodaj komentarz
Nie możesz pisać komentarzy zanim się nie zalogujesz.. Logowanie tutaj.
Komentarze
Nikt nie skomentował jeszcze tej strony
Subskrybuj komentarze przez RSS na tej stronie | RSS dla wszystkich komentarzy