Trudna matura?

Wielu nauczycieli, rodziców i abiturientów orzekło, że tegoroczna matura była na bardzo wysokim poziomie. Jako nauczycielowi języka polskiego wypada mi się z tym zgodzić.

Dyskusja ta wywołała u mnie refleksję nad statusem dzisiejszej matury, a także szerzej wykształcenia. Uważam, że ani zbytnia elitaryzacja, ani zbytnie upowszechnienie matury nie jest korzystne dla społeczeństwa. Dzisiejsza matura to przecież przepustka na studnia. Nie jestem zaś pewien, czy naprawdę połowa młodych Polaków powinna mieć wyższe wykształcenie? Trudno nie zgodzić mi się z pewnym politykiem, który mawiał, że lepszy dobry kucharz niż źle wykształcony politolog.  A Państwo jakie mają na ten temat zdanie?

Tydzień rozpoczynamy tekstem Marka Chęcińskiego, który przedstawia własne doświadczenia w pracy z projektem polsko-niemieckim skierowanym do uczniów technikum, odbywających praktyki zawodowe.

Stały, wtorkowy felieton Wojciecha Turewicza dotyka tematu odpowiedniego wykorzystania własnych zasobów, a także przestrzega przed pozornymi oszczędnościami. Autor przekonuje, że nie tylko efekt jest bardzo ważny, lecz także styl, w którym się go osiąga.

W środę zajmiemy się kontrolą zarządczą. Marek Biernacki radzi wszystkim dyrektorom jak efektywnie wprowadzić system kontroli zarządczej w placówce oświatowej. Obowiązkowa lektura dla wszystkich zarządzających oświatą.

Czwartek upłynie nam pod znakiem bajkoterapii. Aleksandra Górecka podpowiada nauczycielom przedszkolnym i rodzicom jak rozwijać wyobraźnie dziecka za pomocą baśni. Jakimi barwami ją nasycać?

A co w piątek? Niech to póki co zostanie niespodzianką.

Pożytecznej lektury!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *