W jaki sposób nauczyciel w przedszkolu może wykorzystać w bieżących działaniach edukacyjnych inform
W jaki sposób nauczyciel w przedszkolu może wykorzystać w bieżących działaniach edukacyjnych informacje z przeprowadzonego rozpoznania potrzeb dzieci?

Odpowiedź eksperta
Anna Borowa Wykładowca
Możliwości jest wiele:
- dostosowanie metod, form, sposobów pracy,
- monitorowanie angażowania się w zajęcia, sposób wykonywania zadań, nabywania wiedzy i umiejętności przez każde dziecko,
- rozmawianie z dziećmi zawsze, kiedy pojawia się jakiś problem,
- różnicowanie rodzajów zadań i stopnia ich trudności,
- stosowanie różnych strategii motywowania i wyzwalania aktywności dzieci,
- stosowanie zróżnicowanych metod, form pracy, środków dydaktycznych,
- stwarzanie okazji do odniesienia sukcesu przez każde dziecko na miarę jego możliwości,
- udzielanie dzieciom pomocy w przezwyciężaniu trudności edukacyjnych, wychowawczych, społecznych, emocjonalnych,
- udzielanie kształtującej informacji zwrotnej,
- uwzględnianie czynników wewnętrznych: nastroju, napięcia emocjonalnego, zmęczenie) mających wpływ na przebieg procesu uczenia się i zachowania dzieci,
- uwzględnianie zaleceń zawartych w opiniach i orzeczeniach poradni psychologiczno-pedagogicznych,
- uwzględnianie zróżnicowanego tempa pracy dzieci,
- wspomaganie indywidualne dzieci podczas wykonywania określonych zadań.
Dodaj komentarz
Nie możesz pisać komentarzy zanim się nie zalogujesz.. Logowanie tutaj.
Komentarze
Nikt nie skomentował jeszcze tej strony
Subskrybuj komentarze przez RSS na tej stronie | RSS dla wszystkich komentarzy
Zadaj pytanie
Jesteś klientem Instytutu Kształcenia Eko-Tur?
Nurtuje Cię jakieś pytanie z dziedziny prawa oświatowego, prawa pracy i ubezpieczeń społecznych?
Skorzystaj z bezłpłatnego wsparcia na dyżurze telefoniczniecznym.